REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Niniejszy dokument określa ramowe zasady i warunki oraz kryteria naboru uczestników
do udziału w projekcie pn. „SMART GIMNAZJUM”
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Projekt SMART GIMNAZJUM w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet 12 – Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.2 –Kształcenie ogólne.
2. Okres realizacji projektu: 01.08.2017r. - 30.06.2018r.
3. Regulamin uczestnictwa w projekcie określa:
a. kryteria uczestnictwa w projekcie,
b. zasady rekrutacji,
c. zasady organizacji zajęć oraz uczestnictwa w zajęciach,
d. zasady ukończenia i rezygnacji z udziału w projekcie.
4. Ogólny nadzór nad realizacją projektu, a także rozstrzyganie spraw, które nie są uregulowane niniejszym regulaminem, pozostają w gestii Dyrektora szkoły.
II. SŁOWNIK POJĘĆ
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia, oznaczają:
a. Projektodawca/Wnioskodawca - Gmina Dorohusk/Szkoła Podstawowa im. kpt. Kazimierza Filipowicza „Korda” w Dorohusku,
b. Realizator Projektu/Organizato - Szkoła Podstawowa im. kpt. Kazimierza Filipowicza „Korda” w Dorohusku,
c. Instytucja Zarządzająca - Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, IZ RPLU
d. Beneficjent Ostateczny (BO)/Uczestnik/Członek grupy docelowej – zakwalifikowana zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie osoba gminy Dorohusk, bezpośrednio korzystająca z wdrożonej pomocy,
e. UE - Unia Europejska,
f. EFS - Europejski Fundusz Społeczny,
g. Projekt - "SMART GIMNAZJUM",
h. RPOWL - Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
i. Biuro Projektu - 22-175 Dorohusk, ul. Niepodległości 49.
III. CELE I ZAŁOŻENIA PROJEKTU
1. Głównym celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych uczniów oraz podniesienie jakości oferty edukacyjnej-ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych dla 79 uczniów SP-oddz. gim w Dorohusku do 30.06.2018r oraz podniesienie kompetencji 5 n-li w zakresie wykorzystania technologii TIK.
2. Cel szczegółowy- podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych, właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy oraz rozwój indywidualnego podejścia do ucznia, zwłaszcza ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi- zostanie osiągnięty poprzez przeszkolenie 5 n-li z zakresu stosowania języków programowania oraz realizację programu rozwojowego: SMART GIMNAZJUM.
3. W projekcie zaplanowano następujące działania:
a. rekrutację i organizację zajęć,
b. szkolenie z zakresu programowania dla 5 n-li,
c. zajęcia fizyczno-chemiczne,
d. zajęcia biologiczno- chemiczne,
e. zajęcia geograficzne,
f. zajęcia informatyczne,
g. zajęcia matematyczne,
h.. zajęcia j. angielskiego,
i. zajęcia j. niemieckiego.
4. Wszystkie zadania odbywać się będą zgodnie z harmonogramem projektu.
5. Projekt zakłada udział łącznie 84 osób.
6. Wszystkie informacje związane z realizacją projektu są dostępne w Biurze Projektu.
IV. KWALIFIKACJA UCZESTNIKÓW NA ZAJĘCIA
1. Do udziału w rekrutacji uprawnieni są wyłącznie uczniowie i n-le SP-oddziały gim. w Dorohusku.
2. Każdy rodzic/opiekun prawny przed wypełnieniem deklaracji uczestnictwa w działaniach projektu powinien zapoznać się z regulaminem rekrutacji.
3. Kwalifikacji kandydatów do udziału w zajęciach dokonuje komisja rekrutacyjna w składzie: dyrektor/wicedyrektor szkoły, specjalista ds. monitoringu, przewodniczący Rady Rodziców.
4. Szczegółowe kryteria rekrutacyjne na zajęcia projektowe: wynik wstępnej diagnozy gimnazjalnej powyżej 40%, rekomendacja n-li zespołów matematyczno- przyrodniczych i j. obcych, zgoda rodziców i chęć uczestnictwa.
5. Rodzice lub opiekunowie prawni podpiszą zgodę na udział w projekcie oraz na przetwarzanie danych osobowych.
6. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy możliwą do rekrutowania liczbę uczestników na dany rodzaj zajęć utworzona zostanie grupa rezerwowa.
7. Listy zostaną podane do publicznej wiadomości w sposób przyjęty w szkole.
8. W przypadku rezygnacji uczestnika projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z listy rezerwowej, jeżeli jego rodzice/prawni opiekunowie wyrażą wolę wzięcia udziału w projekcie i ponownie wypełnią deklarację uczestnictwa.
9. Wszystkie dokumenty rekrutacyjne powinny być wypełnione na formularzach zgodnych z opracowanym przez Organizatora projektu wzorem, dostępnym w Biurze Projektu oraz osobiście, bądź za pośrednictwem osób trzecich, dostarczone przez kandydatów do Biura Projektu.
10. Dokumenty rekrutacyjne przyjmowane będą w Biurze Projektu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.
11. W przypadku większego, niż przewiduje się w projekcie, zainteresowania Kandydatów określonymi zajęciami, dopuszcza się możliwość przesunięć limitu miejsc pomiędzy poszczególnymi grupami.
12. Kandydaci, którzy spełnią kryteria formalne, a nie zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie, zostaną umieszczeni na liście rezerwowej.
13. Złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi.
14. Rodzic/opiekun prawny dziecka wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2016r. poz. 922).
15. Rodzic/opiekun prawny dziecka wyraża zgodę na wykorzystanie wizerunku dziecka utrwalonego na zajęciach wykonanych w ramach promocji projektu "SMART GIMNAZJUM" m.in. na potrzeby promocji projektu, zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r. (Dz.U. z 2017r. poz.880).
V. PRAWA I OBOWIĄZKI
1. Uczestnik spełnia wymagania i akceptuje wszystkie zapisy Regulaminu rekrutacji i udziału
w projekcie.
2. Uczestnik zobowiązuje się uczestniczyć w prowadzonych w ramach projektu zajęciach, akceptuje terminy i miejsce, które wyznaczy Organizator.
3. Uczestnik projektu zobowiązany jest do poddania się badaniom ewaluacyjnym w czasie trwania projektu oraz po jego zakończeniu.
4. Uczestnik zobowiązuje się uzupełniania wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją projektu, w szczególności do: podpisywania list obecności oraz innych dokumentów wskazanych przez Organizatora, a związanych z realizacją projektu.
5. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie, w trakcie jego realizacji, z przyczyny innej, aniżeli od niego niezależnej, uczestnik projektu zostanie wezwany do zwrotu poniesionych kosztów wyliczonych przez Organizatora zgodnie z kalkulacją przypadająca na uczestnika projektu, zapisaną w projekcie.
Uczestnicy uprawnieni są do:
a) nieodpłatnego udziału w zajęciach realizowanych w ramach projektu,
b) otrzymania materiałów promocyjnych,
c) otrzymania od nauczyciela prowadzącego zajęcia opinii, określających ich umiejętności oraz wpływ zajęć na postępy ucznia w nauce, rozwoju psychoruchowym i społecznym.
VI. NIEOBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH
1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
2. Dopuszcza się 20% nieobecności nieusprawiedliwionej podczas zajęć.
3. Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim lub nagłymi wypadkami losowymi. Wyżej wymienione dokumenty rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu usprawiedliwienia nieobecności.
4. W szczególnych przypadkach uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód) uczniowie zakwalifikowani mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie po złożeniu przez rodziców/prawnych opiekunów pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy Regulamin Uczestnictwa wchodzi w życie z dniem 04 września 2017 roku.
2. Zastrzega się możliwość zmiany Regulaminu w sytuacji zmiany warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych.
3. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyzje podejmuje Dyrektor szkoły.
5. Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji projektu.
Zatwierdzam Regulamin
Dyrektor szkoły
Dorohusk, dnia 04 września 2017r.
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW
Załącznik nr 1 HARMONOGRAM REKRUTACJI
Załącznik nr 2 FORMULARZ REKRUTACYJNY
Załącznik nr 3 DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Załącznik nr 4 OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA PROJEKTU O WYRAŻENIU ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Załącznik nr 5 PROTOKÓŁ REKRUTACJI
Załącznik nr 6 WYKAZ N-LI I UCZNIÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROJEKCIE
Załącznik nr 7 LISTA RANKINGOWA
Załącznik nr 8 LISTA REZERWOWA
Załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie
HARMONOGRAM REKRUTACJI
Do projektu pt. SMART GIMNAZJUM w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet 12 – Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.2 –Kształcenie ogólne.
Lp
|
Etapy rekrutacji
|
Okres realizacji poszczególnych etapów
|
1.
|
Składanie deklaracji uczestnictwa w projekcie i oświadczeń o spełnianiu kryterium kwalifikowalności do projektu oraz oświadczeń o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
|
2 do 26 września 2017r.
|
2. |
Sporządzenie protokołów rekrutacyjnych, list rezerwowych
|
27-29 września 2017r
|
3. |
Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych badających oczekiwania uczestników projektu przed rozpoczęciem wsparcia
|
2-6 października 2017r.
|
4. |
Testy kompetencji
|
3-13 października 2017r.
|
Załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie
FORMULARZ REKRUTACYJNY
Do projektu SMART GIMNAZJUM w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet 12 – Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.2 –Kształcenie ogólne.
|
Lp.
|
Nazwa
|
|
Dane uczestnika
|
1
|
Imię
|
|
2
|
Nazwisko
|
|
3
|
PESEL
|
|
4
|
Kraj
|
|
5
|
Rodzaj uczestnika
|
|
6
|
Nazwa Instytucji
|
|
7
|
Płeć
|
|
8
|
Wiek w chwili przystąpienia do projektu
|
|
9
|
Wykształcenie
|
|
Dane kontaktowe uczestnika
|
10
|
Województwo
|
|
11
|
Powiat
|
|
12
|
Gmina
|
|
13
|
Miejscowość
|
|
14
|
Ulica
|
|
15
|
Nr budynku
|
|
16
|
Nr lokalu
|
|
17
|
Kod pocztowy
|
|
18
|
Obszar wg stopnia urbanizacji (DEGURBA)
|
|
19
|
Telefon kontaktowy
|
|
20
|
Adres e-mail
|
|
Szczegóły i rodzaj wsparcia
|
21
|
Data rozpoczęcia udziału w projekcie
|
|
22
|
Data zakończenia udziału w projekcie
|
|
23
|
Status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu
|
|
24
|
Wykonywany zawód
|
|
25
|
Zatrudniony w
|
|
26
|
Sytuacja (1) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie
|
|
27
|
Sytuacja (2) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie
|
|
28
|
Inne rezultaty dotyczące osób młodych
|
|
29
|
Zakończenie udziału osoby w projekcie zgodnie z zaplanowaną dla niej ścieżką uczestnictwa
|
|
30
|
Rodzaj przyznanego wsparcia
|
|
31
|
Data rozpoczęcia udziału we wsparciu
|
|
32
|
Data zakończenia udziału we wsparciu
|
|
33
|
Data założenia działalności gospodarczej
|
|
34
|
Kwota przyznanych środków na założenie działalności gospodarczej
|
|
35
|
PKD założonej działalności gospodarczej
|
|
Załącznik nr 3 do Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie
DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
w związku z realizacją projektu pn. „SMART GIMNAZJUM”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
Imię i nazwisko uczestnika projektu……………………………………………………………………
Data i miejsce urodzenia ……………………………………………………..………………………..
Pesel …………………………………………..
Miejsce zamieszkania:
ulica ……………………………… kod pocztowy ……………. poczta ……………………………
Uczeń/uczennica klasy ................... Gimnazjum w Dorohusku
..………………………………………………………………………………………………………
(wpisać rodzaj zajęć, na które zakwalifikowało się dane dziecko)
deklaruję chęć uczestnictwa w Projekcie pn. „SMART GIMNAZJUM”.
Jednocześnie oświadczam, że:
- spełniam kryteria kwalifikowalności uprawniające mnie do udziału w projekcie pn. „SMART GIMNAZJUM”
- zobowiązuję się do wypełnienia ankiet, sprawdzianów kompetencyjnych lub innych dokumentów w ramach Projektu;
- zapoznałem(am) się z Regulaminem Projektu i akceptuję jego postanowienia;
- wyrażam zgodę na wykorzystanie materiałów z moim wizerunkiem w celu promocji Projektu i prezentacji mojego wizerunku w mediach oraz na potrzeby działalności Gminy Dorohusk;
- zostałem(łam) pouczony(a) o odpowiedzialności karnej za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą;
- zostałem poinformowany(a), że Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
Dorohusk, dn. ……………… ……………………………….…………
czytelny podpis rodzica lub opiekuna
INFORMACJE O NABORZE DO PROJEKTU
SMART GIMNAZJUM- RPLU.12.02.00-06-0012/16
Projekt SMART GIMNAZJUM w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet 12 – Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.2 –Kształcenie ogólne.
Dofinansowanie projektu z UE: 120 446,32zł
Dofinansowanie projektu z budżetu państwa:12 995,24zł
Wkład własny: 8260zł
Całkowita wartość projektu: 141 701,56zł
Beneficjent: Gmina Dorohusk/Szkoła Podstawowa im. kpt. Kazimierza Filipowicza „Korda” w Dorohusku
Cel projektu: zwiększenie szans edukacyjnych uczniów oraz podniesienie jakości oferty edukacyjnej-ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych dla 79 uczniów SP-oddz. gim w Dorohusku do 30.06.2018r. oraz podniesienie kompetencji 5 n-li w zakresie wykorzystania technologii TIK.
Grupa docelowa: 79 uczniów SP –oddz. gim. w Dorohusku, którzy osiągnęli wynik wstępnej diagnozy gimnazjalnej powyżej 40%, posiadają rekomendację n-li zespołów matematyczno- przyrodniczych i j. obcych, zgodę rodziców i chęć uczestnictwa oraz 5 n-li przedmiotów matematyczno- przyrodniczych i informatyki zainteresowanych podniesieniem kompetencji z zakresu programowania.
Wsparcie oferowane uczestnikom projektu:
-. szkolenie z zakresu programowania dla 5 n-li,
- zajęcia fizyczno-chemiczne FLOGISTON w kl. II (6 ucz.=3dz+3ch),
- zajęcia biologiczno- chemiczne CHEMIA W BIOLOGII, BIOLOGIA W CHEMII w kl. III ( 8 ucz.=4dz+4ch),
- zajęcia geograficzne GEOSTREFA w kl. II ( 6 ucz.=3dz+3ch),
- zajęcia informatyczne MŁODY PROGRAMISTA w kl. II (8 ucz.=3dz+5ch) ,
- zajęcia matematyczne MATEMATYCZNA KUŹNIA w kl. II i III ( 24 ucz.= 12dz+12ch),
- zajęcia j. angielskiego CREATIVE ENGLISH w kl. II (8 ucz.=5dz+3ch),
- zajęcia j. niemieckiego DEUTSCHBOX w kl. III ( 19 ucz.=10dz+9ch).
Okres realizacji projektu: 01.08.2017r. - 30.06.2018r.
Nabór Uczestników Projektu otwarty, powszechny i zgodny z polityką równych szans, zwalczający przejawy dyskryminacji – trwa od 02.09 do 26.09.2017 w godz. 8.00-15.00
Dokumenty rekrutacyjne:
-Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie (do zapoznania się na szkolnej stronie www)
- Załącznik nr 2 Formularz rekrutacyjny
- Załącznik nr 3 Deklaracja uczestnictwa w projekcie
- Załącznik nr 3 Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
Biuro Projektu
Załączniki do projektu są do pobrania w Biurze Projektu, w SP w Dorohusku, s. 37, ul. Niepodległości 49, 22-175 Dorohusk od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00.
Szczegółowych informacji udziela: p. Marta Biesiada –Koordynator Projektu tel. 695 561 019 adres e- mail : MABIE@interia.pl lub p. Agata Radzięciak- Specjalista ds. monitoringu tel. 501 982 197 adres e-mail: agata.radzieciak@gmail.com